Σούπα βελουτέ με κόκκινες φακές


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΥ

Τα όσπρια είναι ένα από τα βασικά και πιο νόστιμα συστατικά της Μεσογειακής κουζίνας, με βασικό εκπρόσωπό τους τις φακές. Είσαι έτοιμος να κάνεις το επόμενο βήμα και να δοκιμάσεις τις κόκκινες φακές;

Κόκκινες Φακές

Είναι αδιαμφισβήτητα το συστατικό της συνταγής που κλέβει τις εντυπώσεις και όχι άδικα. Είναι εύκολο στη μαγειρική του παρασκευή, όπως και άφθονο σε θρεπτικά συστατικά. Πιο συγκεκριμένα έχουν μικρό χρόνο προετοιμασίας και είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη, σίδηρο, φυτικές ίνες και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Υποκατάστατο κρέατος

Είσαι χορτοφάγος και θες να αυξήσεις την ποικιλία στη διατροφή σου; Δεν είσαι, αλλά θες απλά να μειώσεις τη συχνότητα κατανάλωσης κρέατος;

Σε όποια και από τις δύο κατηγορίες και αν ανήκεις, αυτό το πιάτο είναι «χρυσός», αφού είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη, καλύπτοντας σχεδόν το 40% των συνολικών ημερήσιων αναγκών σου. 

Φακές και κορεσμός

Δεν υπάρχει περίπτωση να μη χορτάσεις! Είναι ένα γεύμα πλούσιο σε φυτικές ίνες, γεγονός που εγγυάται ότι δε θα πεινάσεις για ώρες. Για να αποφύγεις τις έξτρα θερμίδες, μην τσιμπολογάς όσο μαγειρεύεις και απόλαυσε το μόλις το σερβίρεις, αφήνοντας τις γεύσεις και τα αρώματα από τα μπαχαρικά να σε πλημμυρίσουν. Αν παρ’ όλα αυτά χορτάσεις νωρίτερα, μη διστάσεις να σταματήσεις.

Φακές και σίδηρος

Οι κόκκινες φακές περιέχουν φυτικής προέλευσης σίδηρο, ο οποίος είσαι σε μικρότερο βαθμό απορροφήσιμος από τον ζωικής προέλευσης. Συνεπώς, για να ενισχύσεις την απορρόφηση σιδήρου, μην αμελήσεις την προσθήκη λεμονιού ή ξιδιού κατά το σερβίρισμα, μιας και επιδρούν θετικά λόγω της περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη C. Ταυτόχρονα, προσπάθησε να αποφύγεις σαν συνοδευτικό το τυρί αφού το ασβέστιο που έχει ανταγωνίζεται το σίδηρο, μειώνοντας έτσι την απορρόφηση του.

Είναι σίγουρα μια διαφορετική, αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα προσέγγιση από τις άλλες για όσπρια, τόσο για τη πλούσια αίσθηση που της δίνουν τα μπαχαρικά όσο και για την πλούσια υφή της σούπας.

Πηγή: mednutrition.gr